Problem med MasterCard Secure Code –tjänsten.

En del av våra kunder har haft fr.o.m. fredag 6.10.2017 problem med att ta emot textmeddelande för identifiering via Secure Code –tjänsten i nätinköps sammanhang.  Telefonoperatören har uppmanat att starta om telefonen. Samtligen kan det hjälpa att tömma cache minnet på webbläsaren. Vår kundtjänst svarar gärna på tilläggsfrågor och hjälper på bästa möjliga sätt.

Felet utreds ännu, och vi hoppas att få saken åtgärdad så fort som möjligt.

Vi beklagar det inträffade!

Mellanrapport 11.10.2017 kl 16:05 //

MasterCard SecureCode tjänsteleverantören har meddelat oss att de inte hittills har hittat något fel i deras system. Ända abonnemanget som för tillfället inte tar emot textmeddelande bekräftelsen är Telia. Vi har varit i kontakt med Telias kundtjänst och tekniska avdelning och de försöker utreda saken. Ifall du har Telias abonnemang och inte får SecureCode textmeddelandet fram rekommenderar vi att du kontaktar Telias privatpersoners kundtjänst.